Sembo er en del af Stena Line Travel Group AB der har hovedsæde i Helsingborg. Sembo er arrangør af ferieboliger og fungerer også som formidler af fly, færge og udlejningsbil. Hvis ikke andet er aftalt, så vælger den rejsende selv produkter eller tjenester eller en kombination af disse fra udvalget på Sembos hjemmeside.
Aftalen er bindende for begge parter, når Sembo skriftligt har bekræftet ordren og den rejsende har betalt depositum. Hvis depositum ikke er kommet os i hænde på forfaldsdatoen, bliver bookingen betragtet som afbestilt.
Bestilleren har ansvaret for, at Sembo modtager de korrekte kontaktoplysninger, så vi kan kontakte bestilleren i tilfælde af vigtige oplysninger. Eventuelle ændringer oplyses pr. e-mail. Sembo har ikke ansvar over for bestilleren, som på grund af fejlagtigt angivne kontaktoplysninger, ikke kan modtage vigtige oplysninger. Bestilleren er den person, i hvis navn bookingen er foretaget. Bestilleren er også betalingsansvarlig for bookingen.
Ved telefonbooking tillægges en ekspeditionsgebyr.
Booking bekræftes via e-mail.
Den rejsende har ansvaret for at kontrollere, at bekræftelsen stemmer overens med det bookede. Ved booking af flybillet har den rejsende ansvar for at kontrollere, at samtlige navne på billetten stemmer overens med de oplysninger, som er i den rejsendes pas. Sembo fraskriver sig ansvaret for tekniske problemer og fejl i priser, som ligger uden for vores kontrol og forbeholder os ret til inden for 24 timer på hverdage, eller hvis bookingen er foretaget lør. - søn. eller på helligdage, den næstkommende hverdag at kontakte den rejsende med eventuelle ændringer i den pågældende booking.
Ansvar for rejsens gennemførelse. European Online Flight AB og Sembo (der er en del af Stena Line Travel Group) er kun formidler af flybilletter, hotelophold, udlejningsbiler og øvrige arrangementer. Vi sælger ikke rejser i vores eget navn og har således ikke ansvar for evt. ændringer i fartplaner/tidstabeller, annullerede flyafgange, konkurser, mistet bagage, bagage som ikke er inkluderet i billetpriser, eller andet der har med gennemførelsen af rejsen at gøre.
Rejsen kan betales ved bankoverførsel, Dankort, Visa, Master- og Eurocard.
Depositum, 10 % af den samlede pris, samt evt. afbestillingsforsikring, min. 500 kroner, skal være Sembo i hænde senest 7 dage efter booking. Hvis depositum ikke er kommet os i hænde på forfaldsdatoen, har Sembo ret til at betragte bookingen som afbestilt.
Slutbetaling skal være Sembo i hænde senest 35 dage før afrejse vedr. lejlighed/hytte/feriehus og 15 dage før afrejse vedr. hotel/udlejningsbil/færge.
Ved bookinger med afrejse inden for 45 dage (lejlighed/hytte/feriehus) og inden for 25 dage (hotel/udlejningsbil/færge) skal hele beløbet betales med det samme.
Hvis slutbetalingen ikke er os i hænde senest på forfaldsdatoen, har DTF travel ret til at betragte bookingen som afbestilt og tilgoderegne sig det indbetalte beløb.
Flybilletter betales direkte ved bookingen. Bestillingen er bindende, når billetten er betalt, og billetten kan derefter hverken om- eller afbestilles.
Ved booking af flere forskellige produkter, f.eks. fly og bolig, gælder den strengeste betalingsregel.
Den rejsende kan beskytte sig mod omkostninger ved afbestilling, på grund af sygdom, ved at tegne en afbestillingsforsikring. Med Solid afbestillingsforsikring er du dækket hvis du eller nogen i din familie*/rejsedeltagere* inden afrejsen bliver ramt af akut sygdom/tilskadekomst eller dødsfald. Afbestillingsforsikring er 4% af bookingens beløb, dog min. 200 kr, og hvis bookingen inkluderer fly min. 200 kr pr. person. Ændringer i afbestillingsforsikring kan foretages uden omkostninger frem til depositum er betalt. Derefter kan der ikke foretages ændringer.
Afbestillingsforsikring kan kun tegnes ved bookingen og kan ikke afbestilles, når aftalen er indgået.
Ved beregning af rejsens pris skal det beløb, den rejsende har betalt for afbestillingsforsikring, ikke medregnes.
Den rejsende, som har tegnet afbestillingsforsikring kan mod fremvisning af gyldig lægerklæring afbestille rejsen frem til rejsens begyndelse, mod at betale en selvrisiko svarende til 5 % af bookingens beløb. Afbestilling kan også ske, hvis den rejsende, efter aftalen er blevet bekræftet, udsættes for en anden hændelse af så indgribende art, at det ikke er rimeligt at kræve, at den rejsende skal gennemføre rejsen. Den rejsende skal ikke kunne have haft indflydelse på hændelsen og være bekendt med denne ved bestilling af rejsen. En sådan indgribende hændelse er f.eks. brand i egen bolig. Rejsen kan dog ikke afbestilles i forbindelse med graviditetskomplikationer fra 30. graviditetsuge.
Erklæringen skal være Sembo i hænde senest 14 dage efter afbestillingsdatoen. Teater-, fodbold- og andre begivenhedsbilletter er ikke omfattet af afbestillingsforsikringen. Afbestillingsforsikringen tilbagebetales ikke ved afbestilling.
*Definition: Familie: Herved forstås forsikret familie, hvilket vil sige ægtefælle, sambo, forældre, svigerforældre, børn, børnebørn, svigerbørn, søskende, svigerinder, svogre, bedsteforældre, papforældre, papsøskende.
Papforældre: Herved forstås personer som ikke er forsikredes biologiske forældre, men som er gift eller samlevende med en af de biologiske forældre, og som den forsikrede har levet sammen med i et familielignende forhold i minimum 1 år, eller som har boet sammen med et af forsikredes biologiske forældre i mindst 2 år.
Papsøskende: Herved forstås personer, som ikke er forsikredes biologiske søskende, men som forsikrede lever eller har levet sammen med i et søskendelignende forhold i en periode på minimum et år indtil forsikredes 21. leveår.
Rejsedeltagere: Herved forstås person/personer, der deltager på samme rejse som forsikrede.
Hvis der opstår uenighed mellem forsikrede og forsikringsselskabet Solid, kan forsikrede klage til: Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegards Gade 2, DK-1572 København V tlf.nr. 33 15 89 00.
Rejsedokumenter sendes via e-mail, når den fulde betaling er kommet Sembo i hænde. Hvis dokumenterne ikke er kommet den rejsende i hænde senest 7 dage før afrejse, skal Sembo kontaktes omgående.
Løfter fra salgspersonalet skal fremgå af rejsedokumenterne, for at der kan henvises til dem.
Flybillet, der ikke er brugt til udrejse, kan heller ikke anvendes på returrejsen.
Afbestilling kan foretages på telefon 7023 1410. Se åbningstider her>>. Uden for åbningstiderne kan afbestilling sendes pr. mail til kundecenter@dtf-travel.dk.
Afbestilling bekræftes af Sembo via e-mail.
’Pay & Stay’ bookinger betales med det samme og refunderes ikke ved ændring eller annullering.
Omkostninger ved afbestilling (afrejsedagen medregnet) af:
Lejlighed/sommerhus/hytte |
|
31 dage eller flere |
10% af prisen |
30-16 dage |
20% af prisen |
15-8 dage |
50% af prisen |
7 dage eller færre |
100% af prisen |
Fly |
|
Efter betaling |
100 % af prisen |
Hotel*/udlejningsbil/transfer/indgangsbilletter til forlystelser |
|
4 dage eller flere |
10 % af prisen |
3 dage eller færre |
100 % af prisen |
Færge |
|
14-1 dage |
25 % af prisen |
Afrejsedagen eller senere |
100 % af prisen |
Lejlighed/feriehus/hytte/hotel/udlejningsbil/bro/transfer
Betaling for ændringer, f.eks. ændring til anden bolig, 100 kr,-/ændring anden opholdsperiode eller navneændring.
Ved ændring til anden opholdsperiode eller anden bolig gælder ændringsbetalingen frem til 31 dage før afrejse for lejlighed/feriehus/hytte. Ved hotel/udlejningsbil/bro/transfer frem til 4 dage før afrejse. Derefter ligestilles ændringer med afbestilling og nybooking. Ændringer kan medføre, at den oprindelige pris ændres.
Bookingen kan ændres eller afbestilles uden omkostninger inden for 7 dage fra bookingdatoen (gælder ikke fly), når blot der er mere end 40 dage tilbage før afrejse. Hvis den rejsende har betalt depositum, bliver dette tilbagebetalt.
Færge
Ændring via telefon - 100 kr/ændring
Ændring via hjemmeside frem til 2 timer før afrejse - ingen omkostning
Ved ændring til anden afgangstid/-dag kan prisen også ændres.
Fly
Betaling for ændringer, f.eks navneændring
Forudsat, at flyselskabets regler tillader ændringen - fra 495 kr+ flyselskabets afgift/billet
Flybilletter er personlige. Navn og dato i flybilletter kan normalt ikke ændres. Billetter, som af den årsag bliver uanvendelige, refunderes ikke.
Udlejningsbil
Ved booking af udlejningsbil gælder Autoescapes generelle vilkår. Disse findes på www.dtf-travel.dk og sendes til den rejsende sammen med rejsedokumenterne.
Sembo kan ikke gøres ansvarlig for ombookinger, ændringer i fartplaner eller indstillede fly/færger. Den rejsende har selv ansvaret for at kontrollere evt. ændringer i fartplaner inden afrejsen.
Sembo forbeholder sig retten til at henvise den rejsende til et ligeværdigt eller bedre boligalternativ i tilfælde af, at omstændigheder, som vi ikke er ansvarlige for, tvinger os til det. Den rejsende skal informeres om det nye alternativ så hurtigt som muligt. Den rejsende har ret til at opsige aftalen, hvis ændringer bliver væsentligt forringede, og skal i det tilfælde underrette Sembo om dette inden for rimelig tid. Sembo vil snarest tilbagebetale det beløb, som den rejsende har betalt for boligen. Hvis ændringer indebærer en forringelse, er den rejsende berettiget til en nedslag i prisen.
Hvis der, efter aftalen er blevet bindende, indtræffer en omkostningsstigning for Sembo, har Sembo, hvis prisstigningen beror på ændringer i transportomkostninger, skatter eller told, ret til at øge prisen for rejsen med et beløb, der svarer til omkostningsstigningen.
Både den rejsende og Sembo har ret til at opsige aftalen, hvis der, efter aftalen er blevet bindende, indtræffer katastrofer, krigshandlinger, generelstrejke eller anden begivenhed af indgribende art, i nærheden af eller på den planlagte rejsevej til rejsemålet, som påvirker forholdene på rejsemålet væsentligt på det tidspunkt, hvor rejsen skal gennemføres. For at fastslå, om begivenheden er af alvorlig karakter, skal sagkyndige myndigheder spørges.
’Pay & Stay’ bookinger betales med det samme og refunderes ikke ved ændring eller annullering.
Den rejsende skal overholde de ordensregler, der gælder for hotel osv. og optræde, så andre medrejsende eller andre gæster ikke forstyrres. Hvis den rejsende på væsentlige områder overtræder dette, har Sembo ret til at ophæve aftalen. Den rejsende har ansvaret for skader, som forårsages ved forsømmelse,
f.eks. ved ikke at følge angivne anvisninger eller forskrifter.
Den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl, såfremt Sembo ikke underrettes om dem, inden for 72 timer efter, at fejlen er opdaget. Hvis den rejsende forlader den bookede bolig uden at underrette Sembo, mistes reklamationsretten.
Reklamation samt eventuelt krav om erstatning skal fremsendes via brev eller e-mail til Sembo inden for 60 dage efter lejeperiodens afslutning. Reklamation, der fremkommer senere, behandles ikke.
Sembo og den rejsende bør forsøge at løse en tvist, der drejer sig om fortolkning eller tilpasning af aftalen, gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten prøves af rejsebranchens reklamationsnævn.
Stena Line Travel Group stiller rejsegaranti på op til 35 millioner kr i Kammarkollegiet. Flere oplysninger om rejsegarantien findes på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Den rejsende, som kun har købt bolig eller transport, omfattes ikke af rejsegarantien.
En lokal lufthavnsskat/-afgift kan skulle betales i lufthavnen. Den betales i lokal valuta og kan ændres med kort varsel. Afgiften fastlægges af de respektive landes luftfartsmyndigheder. Sembo har ingen indflydelse på afgiften og refunderer ikke omkostninger.
Ved eventuel mellemlanding kan omkostning til transfer og overnatning forekomme. Sembo har ikke ansvaret for disse omkostninger og heller ikke for omkostninger, som kan påhvile den rejsende på grund af ændrede flytider. Sembo refunderer ikke omkostninger.
Den rejsende har ansvaret for at kontrollere de regler, der gælder for bagage hos det flyselskab, som den rejsende skal flyve med. Oplysninger om ekstrabagage (mål og vægt) skal meddeles ved bookingen og bekræftes, hvis der er plads. Flyselskabet tager oftest et gebyr for ekstra bagage, og betalingen sker ved indcheckningen.
Sembo har ikke ansvar for mistet eller skadet bagage. Tabs-/skadesanmeldelse skal udfærdiges af den rejsende direkte i lufthavnen på en PIR (Property Irregularity Report).
For rejsende under 18 kræves en erklæring, hvor værgen godkender rejseaftalen. I nogle tilfælde gælder højere aldersgrænser. Den rejsende har ansvaret for at kontrollere dette ved bookingen.
Miljøafgifter og lokal turistskat betales på visse destinationer. Skatten fastlægges af de lokale myndigheder og betales af den rejsende direkte til receptionen/nøglekontoret. Miljøafgifter og turistskat refunderes ikke af Sembo.
Sembo kan ikke gøres ansvarlig for lukning af veje, butikker, restauranter, pools, lifte og lignende, som kan indtræffe, efter vores oplysninger er indsamlet, og heller ikke for andre begivenheder, som ligger uden for Sembos kontrol.
Sembo garanterer ikke, at en feriebolig er tilpasset allergikere og overfølsomme personer. Vi kan heller ikke garantere, at boligen er handicapvenlig. Vi forbeholder os ret til ændringer i valutakurser og mod tydelige tryk-/publiceringsfejl.
Til behandling og beskyttelse af personlige oplysninger følger vi loven om personoplysninger (PuL) og de principper om god sædvane, som praktiseres på området.
Som besøgende på Sembos websted bliver du bedt om at oplyse personlige data for at booke en rejse. Den type personoplysninger, som indsamles er normalt navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse og nogle tilfælde personnummer.
De oplysninger, vi indsamler bruges til følgende formål: At kunne tilbyde en sikker og nem anvendelse af vores websted. At kunne kommunikere via e-mail eller pr. post i forbindelse med tilbud og katalogfremsendelse.
For at kunne tilbyde et smidigt og let anvendeligt websted anvender vi cookies. En cookie er en lille datafil, som sendes til din webbrowser fra webserveren på det websted, du besøger, og som lagres på din computers harddisk. Hvis du ikke accepterer, at Sembo lagrer cookies på din computer, skal du deaktivere cookies i din webbrowser. Det gøres via sikkerhedsindstillingerne. Du skal være opmærksom på, at blokering af cookies medfører, at booking af vores rejser ikke kan gennemføres korrekt. I det tilfælde henviser vi til vores telefon-booking på 7023 1410.
Vores websteder indeholder links til andre steder på internettet. Vi kan ikke påtage os ansvaret for personlige oplysninger på disse steder, men opfordrer besøgende til at undersøge den politik om personlige oplysninger, som gælder for det respektive websted.
Hvis du har spørgsmål omkring vores håndtering af personlige oplysninger, kan du sende en e-mail til kundecenter@dtf-travel.dk eller skrive til Sembo, postbox 723, Færgehavnsvej 10, DK-9900 Frederikshavn. Du har ret til (en gang om året) at bede om de oplysninger, vi har om dig. Du kan altid kontakte os med ønsker om ændring, sletning eller spærring af dine personlige data. I så fald skal personnummer angives til sikker identifikation. Et klikbart link til at afbryde e-mail-fremsendelser følger altid med fremsendelsen.
Sembo er ansvarlig for de personlige data, som indsamles. Vi sælger ikke personlige oplysninger videre til andre virksomheder. Derimod deler vi i nogle tilfælde oplysninger med leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med rejser.
Beskyttelsen af personlige oplysninger og personlig integritet har høj prioritet hos Sembo. Vi beskytter nøje personlige oplysninger mod uberettiget adkomst, tab eller forvanskning.
Sembo opdaterer løbende denne politik. Vi anbefaler derfor, at du regelmæssigt tjekker, om der er foretaget ændringer, inden du oplyser personlige data til os.