DTF travel er en del af Stena Line Travel Group AB der har hovedsæde i Helsingborg. DTF travel er arrangør af ferieboliger og fungerer også som formidler af fly, færge og udlejningsbil. Hvis ikke andet er aftalt, så vælger den rejsende selv produkter eller tjenester eller en kombination af disse fra udvalget på DTF travels hjemmeside.
Aftalens indgåelse
-
Aftalen er bindende for begge parter, når DTF travel skriftligt har bekræftet ordren og den rejsende har betalt depositum. Hvis depositum ikke er kommet os i hænde på forfaldsdatoen, bliver bookingen betragtet som afbestilt.
-
Bestilleren har ansvaret for, at DTF travel modtager de korrekte kontaktoplysninger, så vi kan kontakte bestilleren i tilfælde af vigtige oplysninger. Eventuelle ændringer oplyses pr. e-mail. DTF travel har ikke ansvar over for bestilleren, som på grund af fejlagtigt angivne kontaktoplysninger, ikke kan modtage vigtige oplysninger. Bestilleren er den person, i hvis navn bookingen er foretaget. Bestilleren er også betalingsansvarlig for bookingen.
Booking og bekræftelse
-
Ved booking tillægges en ekspeditionsgebyr på 59,- ved telefonbooking er dette 79,-
-
Booking bekræftes via e-mail.
-
Den rejsende har ansvaret for at kontrollere, at bekræftelsen stemmer overens med det bookede. Ved booking af flybillet har den rejsende ansvar for at kontrollere, at samtlige navne på billetten stemmer overens med de oplysninger, som er i den rejsendes pas. DTF travel fraskriver sig ansvaret for tekniske problemer og fejl i priser, som ligger uden for vores kontrol og forbeholder os ret til inden for 24 timer på hverdage, eller hvis bookingen er foretaget lør. - søn. eller på helligdage, den næstkommende hverdag at kontakte den rejsende med eventuelle ændringer i den pågældende booking.
-
Ansvar for rejsens gennemførelse. European Online Flight AB og DTF travel (der er en del af Stena Line Travel Group) er kun formidler af flybilletter, hotelophold, udlejningsbiler og øvrige arrangementer. Vi sælger ikke rejser i vores eget navn og har således ikke ansvar for evt. ændringer i fartplaner/tidstabeller, annullerede flyafgange, konkurser, mistet bagage, bagage som ikke er inkluderet i billetpriser, eller andet der har med gennemførelsen af rejsen at gøre.
Betaling
-
Rejsen kan betales ved bankoverførsel, Dankort, Visa, Master- og Eurocard. OBS! Kontooverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen.
-
Det tillægges et kortafgift på 1,25% af beløbet, hvis der betales med Mastercard, Eurocard og Visa (Ikke Visa/Dankort eller Dankort)
-
Lejlighed/hytte/feriehus
Depositum, 10 % af den samlede pris, min. 500 kroner samt evt. afbestillingsforsikring, skal være DTF travel i hænde senest 7 dage efter booking.
Slutbetaling skal være DTF travel i hænde senest 35 dage før afrejse -
Hotel/udlejningsbil/transfer/entrébilletter
Depositum, 10 % af den samlede pris, min. 500 kroner samt evt. afbestillingsforsikring, skal være DTF travel i hænde senest 7 dage efter booking.
Slutbetaling skal være DTF travel i hænde senest 15 dage før afrejse -
Ved bookinger til specialpris kaldet "ingen tilbagebetaling" skal bookingen betales omgående, og kan ikke tilbagebetales ved ændring og afbestilling.
-
Hvis slutbetaling ikke er os i hænde senest på forfaldsdatoen, har DTF travel ret til at betragte bookingen som afbestilt, og vi henviser øvrigt til vores betingelser vedr. afbestilling - herunder de fastsatte omkostninger i den forbindelse.
Ved bookinger med afrejse inden for 45 dage (lejlighed/hytte/feriehus) og inden for 25 dage (hotel/udlejningsbil/transfer/entrébilletter) skal hele beløbet betales med det samme. -
Flybilletter
Betales direkte ved bookingen. Bestillingen er bindende, når billetten er betalt og billetten kan derefter ikke afbestilles. -
Krydstogter - Depositummet skal være os i hænde senest 2 timer efter bestilling, og slutsummen skal betales senest 35 dage før afrejse.
-
Færgebillet "Economy"
Betales direkte ved bookingen.
Ændringsbar flybillet
Ændringsbar flybillet skal tegnes og betales i forbindelse med bookingen og kan ikke tilføjes efterfølgende. Da tjenesten er DTF travels eget produkt, kan dette betyde, at billetten ikke kan ombookes hos flyselskaberne. Ombookingen skal derfor foretages af vores flyafdeling. Ved en ombooking skal vores flyafdeling kontaktes via e-mail fly@dtf-travel.dk Ombookingen skal foretages indenfor DTF travels åbningstider og senest 48 timer inden den oprindelige afgang. Vi håndterer kun disse ombookinger på hverdage. Ved ombooking skal rejsen være afsluttet inden for et år fra den oprindelige bookingdato. Ingen ombooking er fuldført før vores flyafdeling har bekræftet det via e-mail. Det er den rejsendes ansvar at oplyse korrekt e-mail-adresse og få ombookingen bekræftet og afsluttet via e-mail. Tjenesten tillader ombooking af flyrejse afhængig af tilgængelighed. Hvis ændringen medfører en opgradering til dyrere billetter står den rejsende selv for dette. Ombooking kan kun ske med det samme flyselskab, der oprindeligt blev booket.
-
DTF travel tilbyder ombooking uanset flyselskabets regler.
-
Fri ombooking af datoer inden for samme prisniveau og rejserute med valgt flyselskab. Ved højere prisniveau tilkommer forskellen mellem den oprindelige pris og den nye.
-
Produktet tillader ikke navneændringer eller navnekorrektioner.
-
Flystrækningerne anvendes i den rækkefølge, de oprindeligt blev reserveret. Det er ikke tilladt at ændre destinationen.
-
Det er ikke tilladt at ombooke til en så kaldt ”stop over”.
-
Tjenesten kan bruges én gang, derefter er den forbrugt.
-
I tilfælde af afbooking af rejsen refunderes det betalte beløb for en Ændringsbar flybillet ikke.
-
Hvis ændringen betyder, at den rejsende ikke længere har ret til special- eller kampagnepriser tilkommer forskellen på den nye billetpris.
-
DTF travel er ikke ansvarlig for information om visa, pas, etc., hvis rejsen forlænges.
-
Den rejsende er selv ansvarlig for eventuelle yderligere tjenester såsom bagage- og pladsreservation tegnet med DTF travel eller hos flyselskabet direkte.
-
Hvis den rejsende udebliver på nogle af strækningerne er ombookingproduktet forbrugt.
-
Al kommunikation angående ændring sker via e-mail. Den rejsende er ansvarlig for at få ændringen bekræftet.
-
DTF travel udfører ingen ændringer i den oprindelige reservation uden kundens skriftlige samtykke, bortset fra ændringer fra flyselskaberne.
Servicepakke
Servicepakke er en service, som vi tilbyder vores kunder. Den rejsende bestiller servicepakken samtidigt med bestilling af flybilletten. Det er også mulig at tilføje servicepakke, inden afrejse eller mens du er på rejsen.
Servicepakken inkluderer følgende:
- Hjælpe med at finde det bedste alternativt, hvis flyselskabet ændrer flyvetiden (Ifølge de retningslinier, som kommer fra flyselskabet)
- Hjælp med at bestille specialbagage såsom golftaske, ski, o.l.
- Hjælp til at bestille specialkost, når maden er inkluderet (mad er normalvis ikke inkluderet på indenrigsflyvninger eller flyrejser indenfor Europa)
- Hjælp til at undersøge mulighed og pris for at ændre din flyrejse (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos DTF travel)
- Hjælp med at registrere dit bonuskort hos flyselskabet
- Hjælpe dig med navneændringer og eventuelle fejlstavninger (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos DTF travel)
- Bestille bagage og reservere siddeplads (Vær opmærksom på at eventuelle afgifter hos flyselskabet kan tilkomme prisen i henhold til reglerne hos DTF travel)
Eventuelle afgifter/gebyrer fra flyselskabet kommer i tillæg til prisen. Der er ingen refusion af servicepakken, hvis rejsen indstilles eller ønsket/ene ikke kan bekræftes af flyselskabet.
Hvis der er mindre end 3 dage til afrejse anbefaler vi, at du kontakter os via telefon eller e-mail for at oplyse os om dine ønsker. Vær opmærksom på at ønsker som kommer mindre end 72 timer før afrejse ikke kan bekræftes.
Passagerer med alvorlige madallergier skal kontakte flyselskabet direkte og oplyse dem om alle relevante information.
Har du en bestilling uden Servicepakke henviser vi dig til flyselskabets hjemmeside. Den giver begrænset hjælp til disse bestillinger.
Afbestillingsforsikring
-
Den rejsende kan beskytte sig mod omkostninger ved afbestilling, på grund af sygdom, ved at tegne en afbestillingsforsikring. Med Solid afbestillingsforsikring er du dækket hvis du eller nogen i din familie*/rejsedeltagere* inden afrejsen bliver ramt af akut sygdom/tilskadekomst eller dødsfald. Afbestillingsforsikring er 5% af bookingens beløb, dog min. 198 kr, og hvis bookingen inkluderer fly min. 198 kr pr. person. Ændringer i afbestillingsforsikring kan foretages uden omkostninger frem til depositum er betalt. Derefter kan der ikke foretages ændringer.
-
Afbestillingsforsikring kan kun tegnes ved bookingen og kan ikke afbestilles, når aftalen er indgået.
-
Ved beregning af rejsens pris skal det beløb, den rejsende har betalt for afbestillingsforsikring, ikke medregnes.
Den rejsende, som har tegnet afbestillingsforsikring kan mod fremvisning af gyldig lægerklæring afbestille rejsen frem til rejsens begyndelse, mod at betale en selvrisiko på 5% af bookingens beløb (ekskl. forsikringer og gebyrer). Afbestilling kan også ske, hvis den rejsende, efter aftalen er blevet bekræftet, udsættes for en anden hændelse af så indgribende art, at det ikke er rimeligt at kræve, at den rejsende skal gennemføre rejsen. Den rejsende skal ikke kunne have haft indflydelse på hændelsen og være bekendt med denne ved bestilling af rejsen. En sådan indgribende hændelse er f.eks. brand i egen bolig. Rejsen kan dog ikke afbestilles i forbindelse med graviditetskomplikationer fra 30. graviditetsuge. Afbestillingsforsikringen gælder også, hvis den rejsende bliver fyret. Gælder for fyring pga. arbejdsmangel og ikke kun ved varsel. Der skal fremvises erklæring fra arbejdsgiveren. Erklæring skal være DTF travel i hænde senest 14 dage efter afbestillingsdatoen.
Erklæringen skal være DTF travel i hænde senest 14 dage efter afbestillingsdatoen. Teater-, fodbold- og andre begivenhedsbilletter er ikke omfattet af afbestillingsforsikringen. Afbestillingsforsikringen tilbagebetales ikke ved afbestilling.
*Definition: Familie: Herved forstås forsikret familie, hvilket vil sige ægtefælle, sambo, forældre, svigerforældre, børn, børnebørn, svigerbørn, søskende, svigerinder, svogre, bedsteforældre, papforældre, papsøskende.
Papforældre: Herved forstås personer som ikke er forsikredes biologiske forældre, men som er gift eller samlevende med en af de biologiske forældre, og som den forsikrede har levet sammen med i et familielignende forhold i minimum 1 år, eller som har boet sammen med et af forsikredes biologiske forældre i mindst 2 år.
Papsøskende: Herved forstås personer, som ikke er forsikredes biologiske søskende, men som forsikrede lever eller har levet sammen med i et søskendelignende forhold i en periode på minimum et år indtil forsikredes 21. leveår.
Rejsedeltagere: Herved forstås person/personer, der deltager på samme rejse som forsikrede.
Hvis der opstår uenighed mellem forsikrede og forsikringsselskabet Solid, kan forsikrede klage til: Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegards Gade 2, DK-1572 København V tlf.nr. 33 15 89 00.
Rejsedokumenter
-
Rejsedokumenter sendes via e-mail, når den fulde betaling er kommet DTF travel i hænde. Hvis dokumenterne ikke er kommet den rejsende i hænde senest 7 dage før afrejse, skal DTF travel kontaktes omgående.
-
Løfter fra salgspersonalet skal fremgå af rejsedokumenterne, for at der kan henvises til dem.
-
Flybillet, der ikke er brugt til udrejse, kan heller ikke anvendes på returrejsen.
Pas og visum
-
Den rejsende skal have et gyldigt pas. Den rejsende har selv ansvaret for at overholde de formaliteter, der kræves for rejsens gennemførelse, f.eks. visum, vaccination og forsikring. DTF travel har ikke ansvar for omkostninger, der forårsages af mangler i den rejsendes forhold.
Forsikring
- Vi anbefaler, at den rejsende tegner en rejseforsikring. I samarbejde med forsikringsselskabet Solid, tilbyder vi rejseforsikring samt konkursforsikring.
- Rejseforsikring kan tegnes/afbestilles uden omkostninger frem til afrejse. Konkursforsikring kan kun tegnes ved selve bookingen, og den refunderes ikke.
Afbestilling
Afbestilling kan foretages på telefon 7023 1410. Se åbningstider her>>. Uden for åbningstiderne kan afbestilling sendes pr. mail til kundecenter@dtf-travel.dk.
-
Afbestilling bekræftes af DTF travel via e-mail.
-
Special pris s.k " Ingen tilbagebetaling" betales med det samme og refunderes ikke ved ændring eller annullering.
-
Omkostninger ved afbestilling (afrejsedagen medregnet) af:
Lejlighed/sommerhus/hytte/krydstogt
31 dage eller flere
10% af prisen
30-16 dage
20% af prisen
15-8 dage
50% af prisen
7 dage eller færre
100% af prisen
Fly
Efter betaling
100 % af prisen
Hotel*/udlejningsbil/transfer/entrébilletter
4 dage eller flere
10 % af prisen
3 dage eller færre
100 % af prisen
Færge med Stena Line
Economy
Ingen tilbagebetaling
Flexi/Premium/Kampagne
15 dage eller flere
0% af prisen
14-1 dage
50% af prisen
Afrejsedagen eller senere
100% av prisen
Færge med Scandlines
15 dage eller flere
0% af prisen
14-1 dage
25% af prisen
Afrejsedagen eller senere
100% af prisen
Du kan kun få pengene retur, hvis du afbestiller i henhold til gældende regler. Ubenyttede billetter, som ikke afbestilles, berettiger ikke til tilbagebetaling. - *) For hoteller uden for Europa, samt Disneyland® Resort Paris gælder samme afbestillingsregler som for lejlighed.
- Hvis en booking omfatter flere forskellige produkter, gælder respektive afbestillingsregler som ovenfor.
- Hvis bookingen indeholder færge og bolig, forbeholder transportøren sig ret til at opkræve normalprisbetaling for færgen, hvis boligen afbestilles.
Tillæg og ændringer
Lejlighed/feriehus/hytte/hotel/udlejningsbil/bro/transfer
-
Betaling for ændringer, f.eks. ændring til anden bolig, anden opholdsperiode eller navneændring 200 kr,-/ændring.
Ved ændring til anden opholdsperiode eller anden bolig gælder ændringsbetalingen frem til 31 dage før afrejse for lejlighed/feriehus/hytte. Ved hotel/udlejningsbil/bro/transfer frem til 4 dage før afrejse. Derefter ligestilles ændringer med afbestilling og nybooking. Ændringer kan medføre, at den oprindelige pris ændres.
Bookingen kan ændres eller afbestilles uden omkostninger inden for 7 dage fra bookingdatoen (gælder ikke fly), når blot der er mere end 40 dage tilbage før afrejse. Hvis den rejsende har betalt depositum, bliver dette tilbagebetalt.
Færge
-
Færge
Regler i forbindelse
med ændring
Economy/kampagne
Flexi
Premium
Ændring af navn,
adresse, telefonnummer etc.
Ingen ændringsgebyr.
Ingen ændringsgebyr.
Ingen ændringsgebyr.
Ændring af rute eller tid inden afrejsen.*
400 kr ændringsgebyr.
Ingen ændringsgebyr
Ingen ændringsgebyr
Ændring af type af køretøj.
Ingen ændringsgebyr
Ingen ændringsgebyr
Ingen ændringsgebyr
Tillæg på en booking f.eks. en ekstra kahyt uden at ændre linie, dato eller afgangstid.
Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.
Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.
Ny pris beregnes. Ingen ændringsgebyr.
* Ændringsgebyr ifølge oven udgår per vej og tilfælde .
Ved ændring via telefon tilkommer 100,-/ændring, gælder Flexi- og Premium.
Ændring via hjemsiden kan gøres frem til 2 timer inden afrejse uden gebyr, gælder Flexi- och Premium..
Ved ændring til anden afgangstid/afgangsdag kan prisen forandres.
Fly
-
Betaling for ændringer, f.eks navneændring
Forudsat, at flyselskabets regler tillader ændringen - fra 495 kr+ flyselskabets afgift/billet
Flybilletter er personlige. Navn og dato i flybilletter kan normalt ikke ændres. Billetter, som af den årsag bliver uanvendelige, refunderes ikke. Hvis du har købt en billet med flere rejsemål, kræves det at du checker ind på den første flyvning ellers annullerer flyselskabet automatisk resten af din rejse uden refusion.
-
Seating service - Pladsreservation
Når bookingen er betalt, vil dit ønske blive fremsendt til flyselskabet. Der kan tilkomme afgifter fra flyselskabet.
Vi kan ikke reservere en bestemt plads på en række med ekstra benplads eller ved nødudgang. Flyselskabet har ret til at ændre pladsreservationen om bord uden at varsle os eller dig som rejsende.
Pladsreservationen kan normalt ikke forudbestilles på tilslutningsfly, når du har flybilletter til andre verdensdele (Dvs. pladsreservationen kan normalvis ikke reserveres på indenrigsflyvninger eller i Europa, når slutdestinationen er i en anden verdensdel). Vi kan ikke garantere, at det ønskede sæde bliver bekræftet af flyselskabet. Selvom flyselskabet ikke kan give dig det ønskede sæde, vil Seating service ikke blive tilbagebetalt.
Ændringer før afrejsen
-
DTF travel kan ikke gøres ansvarlig for ombookinger, ændringer i fartplaner eller indstillede fly/færger. Den rejsende har selv ansvaret for at kontrollere evt. ændringer i fartplaner inden afrejsen. Vi tager heller ikke ansvar for indstillet rejse, som skyldes miljøkatastrofe, krigshandling, strejke eller anden uforudseelig hændelse. Eventuelle krav fra den rejsende skal rettes direkte til flyselskabet.
-
DTF travel forbeholder sig retten til at henvise den rejsende til et ligeværdigt eller bedre boligalternativ i tilfælde af, at omstændigheder, som vi ikke er ansvarlige for, tvinger os til det. Den rejsende skal informeres om det nye alternativ så hurtigt som muligt. Den rejsende har ret til at opsige aftalen, hvis ændringer bliver væsentligt forringede, og skal i det tilfælde underrette DTF travel om dette inden for rimelig tid. DTF travel vil snarest tilbagebetale det beløb, som den rejsende har betalt for boligen. Hvis ændringer indebærer en forringelse, er den rejsende berettiget til en nedslag i prisen.
-
Hvis der, efter aftalen er blevet bindende, indtræffer en omkostningsstigning for DTF travel, har DTF travel, hvis prisstigningen beror på ændringer i transportomkostninger, skatter eller told, ret til at øge prisen for rejsen med et beløb, der svarer til omkostningsstigningen.
-
Både den rejsende og DTF travel har ret til at opsige aftalen, hvis der, efter aftalen er blevet bindende, indtræffer katastrofer, krigshandlinger, generelstrejke eller anden begivenhed af indgribende art, i nærheden af eller på den planlagte rejsevej til rejsemålet, som påvirker forholdene på rejsemålet væsentligt på det tidspunkt, hvor rejsen skal gennemføres. For at fastslå, om begivenheden er af alvorlig karakter, skal sagkyndige myndigheder spørges.
-
’Pay & Stay’ bookinger betales med det samme og refunderes ikke ved ændring eller annullering.
Ansvar under rejsen
Den rejsende skal overholde de ordensregler, der gælder for hotel osv. og optræde, så andre medrejsende eller andre gæster ikke forstyrres. Hvis den rejsende på væsentlige områder overtræder dette, har DTF travel ret til at ophæve aftalen. Den rejsende har ansvaret for skader, som forårsages ved forsømmelse,
f.eks. ved ikke at følge angivne anvisninger eller forskrifter.
Fejl og brister
Den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl, såfremt DTF travel ikke underrettes om dem, inden for 72 timer efter, at fejlen er opdaget. Hvis den rejsende forlader den bookede bolig uden at underrette DTF travel, mistes reklamationsretten.
Reklamation
Reklamation samt eventuelt krav om erstatning skal fremsendes via brev eller e-mail til DTF travel inden for 60 dage efter lejeperiodens afslutning. Reklamation, der fremkommer senere, behandles ikke.
DTF travel og den rejsende bør forsøge at løse en tvist, der drejer sig om fortolkning eller tilpasning af aftalen, gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten prøves af rejsebranchens reklamationsnævn.
Rejsegaranti
Stena Line Travel Group stiller rejsegaranti på op til 35 millioner kr i Kammarkollegiet. Flere oplysninger om rejsegarantien findes på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Den rejsende, som kun har købt bolig eller transport, omfattes ikke af rejsegarantien.
Andet
Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For mer information, henviser vi til de enkelte flyselskabets hjemmeside.
Den rejsende har ansvaret for at kontrollere de regler, der gælder for bagage hos det flyselskab, som den rejsende skal flyve med. Oplysninger om ekstrabagage (mål og vægt) skal meddeles ved bookingen og bekræftes, hvis der er plads. Flyselskabet tager oftest et gebyr for ekstra bagage, og betalingen sker ved indcheckningen.
En lokal lufthavnsskat/-afgift kan skulle betales i lufthavnen. Den betales i lokal valuta og kan ændres med kort varsel. Afgiften fastlægges af de respektive landes luftfartsmyndigheder. DTF travel har ingen indflydelse på afgiften og refunderer ikke omkostninger.
Ved eventuel mellemlanding kan omkostning til transfer og overnatning forekomme. DTF travel har ikke ansvaret for disse omkostninger og heller ikke for omkostninger, som kan påhvile den rejsende på grund af ændrede flytider. DTF travel refunderer ikke omkostninger.
DTF travel har ikke ansvar for mistet eller skadet bagage. Tabs-/skadesanmeldelse skal udfærdiges af den rejsende direkte i lufthavnen på en PIR (Property Irregularity Report).
For rejsende under 18 kræves en erklæring, hvor værgen godkender rejseaftalen. I nogle tilfælde gælder højere aldersgrænser. Den rejsende har ansvaret for at kontrollere dette ved bookingen.
Miljøafgifter og lokal turistskat betales på visse destinationer. Skatten fastlægges af de lokale myndigheder og betales af den rejsende direkte til receptionen/nøglekontoret. Miljøafgifter og turistskat refunderes ikke af DTF travel.
DTF travel kan ikke gøres ansvarlig for lukning af veje, butikker, restauranter, pools, lifte og lignende, som kan indtræffe, efter vores oplysninger er indsamlet, og heller ikke for andre begivenheder, som ligger uden for DTF travels kontrol.
DTF travel garanterer ikke, at en feriebolig er tilpasset allergikere og overfølsomme personer. Vi kan heller ikke garantere, at boligen er handicapvenlig. Vi forbeholder os ret til ændringer i valutakurser og mod tryk-/publiceringsfejl.
Resort Fee & Club Card. En del hoteller/lejlighedshoteller kræver "Resort Fee" eller "Club Card". Disse tillæg er obligatoriske og skal betales på stedet. Tillægget giver adgang til forskellige faciliteter som f.eks. liggestole, håndklæder, strandservice, fitness center, parkering, shuttle bus og/eller forskellige aktiviteter. Resort Fee er meget almindeligt i USA, Mexico og Caribien. Club Card er almindelig i Europa, f.eks. Italien. Gebyret kan variere mellem 5-60 $/€/pr. nat, baseret på antallet af rejsene eller pr. værelse/lejlighed. I det omfang, vi har informationerne vises de på vores hjemmeside. Da gebyrerne varierer i løbet af året (høj/lav sæson) og indholdet ændres kan DTF travel ikke tage ansvar for, hvad der gælder for den enkelte bolig.
Politik om beskyttelse af personlige oplysninger
Til behandling og beskyttelse af personlige oplysninger følger vi loven om personoplysninger (PuL) og de principper om god sædvane, som praktiseres på området.
Som besøgende på DTF travels websted bliver du bedt om at oplyse personlige data for at booke en rejse. Den type personoplysninger, som indsamles er normalt navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse og nogle tilfælde personnummer.
De oplysninger, vi indsamler bruges til følgende formål: At kunne tilbyde en sikker og nem anvendelse af vores websted. At kunne kommunikere via e-mail eller pr. post i forbindelse med tilbud og katalogfremsendelse.
For at kunne tilbyde et smidigt og let anvendeligt websted anvender vi cookies. En cookie er en lille datafil, som sendes til din webbrowser fra webserveren på det websted, du besøger, og som lagres på din computers harddisk. Hvis du ikke accepterer, at DTF travel lagrer cookies på din computer, skal du deaktivere cookies i din webbrowser. Det gøres via sikkerhedsindstillingerne. Du skal være opmærksom på, at blokering af cookies medfører, at booking af vores rejser ikke kan gennemføres korrekt. I det tilfælde henviser vi til vores telefon-booking på 7023 1410.
Vores websteder indeholder links til andre steder på internettet. Vi kan ikke påtage os ansvaret for personlige oplysninger på disse steder, men opfordrer besøgende til at undersøge den politik om personlige oplysninger, som gælder for det respektive websted.
Hvis du har spørgsmål omkring vores håndtering af personlige oplysninger, kan du sende en e-mail til kundecenter@dtf-travel.dk eller skrive til DTF travel, postbox 723, Færgehavnsvej 10, DK-9900 Frederikshavn. Du har ret til (en gang om året) at bede om de oplysninger, vi har om dig. Du kan altid kontakte os med ønsker om ændring, sletning eller spærring af dine personlige data. I så fald skal personnummer angives til sikker identifikation. Et klikbart link til at afbryde e-mail-fremsendelser følger altid med fremsendelsen.
DTF travel er ansvarlig for de personlige data, som indsamles. Vi sælger ikke personlige oplysninger videre til andre virksomheder. Derimod deler vi i nogle tilfælde oplysninger med leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med rejser.
Beskyttelsen af personlige oplysninger og personlig integritet har høj prioritet hos DTF travel. Vi beskytter nøje personlige oplysninger mod uberettiget adkomst, tab eller forvanskning.
DTF travel opdaterer løbende denne politik. Vi anbefaler derfor, at du regelmæssigt tjekker, om der er foretaget ændringer, inden du oplyser personlige data til os.