DTF travel er en del af Stena Line Travel Group AB der har hovedsæde i Helsingborg. DTF travel er arrangør af ferieboliger og fungerer også som formidler af fly, færge og udlejningsbil. Hvis ikke andet er aftalt, så vælger den rejsende selv produkter eller tjenester eller en kombination af disse fra udvalget på DTF travels hjemmeside.

Aftalens indgåelse

Booking og bekræftelse

Betaling

Ændringsbar flybillet 

Ændringsbar flybillet skal tegnes og betales i forbindelse med bookingen og kan ikke tilføjes efterfølgende. Da tjenesten er DTF travels eget produkt, kan dette betyde, at billetten ikke kan ombookes hos flyselskaberne. Ombookingen skal derfor foretages af vores flyafdeling. Ved en ombooking skal vores flyafdeling kontaktes via e-mail fly@dtf-travel.dk Ombookingen skal foretages indenfor DTF travels åbningstider og senest 48 timer inden den oprindelige afgang. Vi håndterer kun disse ombookinger på hverdage. Ved ombooking skal rejsen være afsluttet inden for et år fra den oprindelige bookingdato. Ingen ombooking er fuldført før vores flyafdeling har bekræftet det via e-mail. Det er den rejsendes ansvar at oplyse korrekt e-mail-adresse og få ombookingen bekræftet og afsluttet via e-mail. Tjenesten tillader ombooking af flyrejse afhængig af tilgængelighed. Hvis ændringen medfører en opgradering til dyrere billetter står den rejsende selv for dette. Ombooking kan kun ske med det samme flyselskab, der oprindeligt blev booket.

 

Servicepakke


Servicepakke er en service, som vi tilbyder vores kunder. Den rejsende bestiller servicepakken samtidigt med bestilling af flybilletten. Det er også mulig at tilføje servicepakke, inden afrejse eller mens du er på rejsen.

Servicepakken inkluderer følgende:

Eventuelle afgifter/gebyrer fra flyselskabet kommer i tillæg til prisen. Der er ingen refusion af servicepakken, hvis rejsen indstilles eller ønsket/ene ikke kan bekræftes af flyselskabet.

Hvis der er mindre end 3 dage til afrejse anbefaler vi, at du kontakter os via telefon eller e-mail for at oplyse os om dine ønsker. Vær opmærksom på at ønsker som kommer mindre end 72 timer før afrejse ikke kan bekræftes.

Passagerer med alvorlige madallergier skal kontakte flyselskabet direkte og oplyse dem om alle relevante information.  

Har du en bestilling uden Servicepakke henviser vi dig til flyselskabets hjemmeside. Den giver begrænset hjælp til disse bestillinger.

 

 

Afbestillingsforsikring

Rejsedokumenter

Pas og visum

Forsikring

Afbestilling

Afbestilling kan foretages på telefon 7023 1410. Se åbningstider her>>. Uden for åbningstiderne kan afbestilling sendes pr. mail til kundecenter@dtf-travel.dk.

Tillæg og ændringer

Lejlighed/feriehus/hytte/hotel/udlejningsbil/bro/transfer

 

Færge

 

Fly

Ændringer før afrejsen


Ansvar under rejsen

Den rejsende skal overholde de ordensregler, der gælder for hotel osv. og optræde, så andre medrejsende eller andre gæster ikke forstyrres. Hvis den rejsende på væsentlige områder overtræder dette, har DTF travel ret til at ophæve aftalen. Den rejsende har ansvaret for skader, som forårsages ved forsømmelse, 
f.eks. ved ikke at følge angivne anvisninger eller forskrifter.

Fejl og brister

Den rejsende kan ikke påberåbe sig fejl, såfremt DTF travel ikke underrettes om dem, inden for 72 timer efter, at fejlen er opdaget. Hvis den rejsende forlader den bookede bolig uden at underrette DTF travel, mistes reklamationsretten.

Reklamation

Reklamation samt eventuelt krav om erstatning skal fremsendes via brev eller e-mail til DTF travel inden for 60 dage efter lejeperiodens afslutning. Reklamation, der fremkommer senere, behandles ikke.

DTF travel og den rejsende bør forsøge at løse en tvist, der drejer sig om fortolkning eller tilpasning af aftalen, gennem forhandlinger. Hvis parterne ikke kan blive enige, kan tvisten prøves af rejsebranchens reklamationsnævn.

Rejsegaranti

Stena Line Travel Group stiller rejsegaranti på op til 35 millioner kr i Kammarkollegiet. Flere oplysninger om rejsegarantien findes på Kammarkollegiets hjemmeside, www.kammarkollegiet.se. Den rejsende, som kun har købt bolig eller transport, omfattes ikke af rejsegarantien.

Andet

Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et gebyr for check-in i lufthavnen. For mer information, henviser vi til de enkelte flyselskabets hjemmeside.

Den rejsende har ansvaret for at kontrollere de regler, der gælder for bagage hos det flyselskab, som den rejsende skal flyve med. Oplysninger om ekstrabagage (mål og vægt) skal meddeles ved bookingen og bekræftes, hvis der er plads. Flyselskabet tager oftest et gebyr for ekstra bagage, og betalingen sker ved indcheckningen.

En lokal lufthavnsskat/-afgift kan skulle betales i lufthavnen. Den betales i lokal valuta og kan ændres med kort varsel. Afgiften fastlægges af de respektive landes luftfartsmyndigheder. DTF travel har ingen indflydelse på afgiften og refunderer ikke omkostninger.

Ved eventuel mellemlanding kan omkostning til transfer og overnatning forekomme. DTF travel har ikke ansvaret for disse omkostninger og heller ikke for omkostninger, som kan påhvile den rejsende på grund af ændrede flytider. DTF travel refunderer ikke omkostninger.


DTF travel har ikke ansvar for mistet eller skadet bagage. Tabs-/skadesanmeldelse skal udfærdiges af den rejsende direkte i lufthavnen på en PIR (Property Irregularity Report).

For rejsende under 18 kræves en erklæring, hvor værgen godkender rejseaftalen. I nogle tilfælde gælder højere aldersgrænser. Den rejsende har ansvaret for at kontrollere dette ved bookingen.

Miljøafgifter og lokal turistskat betales på visse destinationer. Skatten fastlægges af de lokale myndigheder og betales af den rejsende direkte til receptionen/nøglekontoret. Miljøafgifter og turistskat refunderes ikke af DTF travel.

DTF travel kan ikke gøres ansvarlig for lukning af veje, butikker, restauranter, pools, lifte og lignende, som kan indtræffe, efter vores oplysninger er indsamlet, og heller ikke for andre begivenheder, som ligger uden for DTF travels kontrol.

DTF travel garanterer ikke, at en feriebolig er tilpasset allergikere og overfølsomme personer. Vi kan heller ikke garantere, at boligen er handicapvenlig. Vi forbeholder os ret til ændringer i valutakurser og mod tryk-/publiceringsfejl.

Resort Fee & Club Card. En del hoteller/lejlighedshoteller kræver "Resort Fee" eller "Club Card". Disse tillæg er obligatoriske og skal betales på stedet. Tillægget giver adgang til forskellige faciliteter som f.eks. liggestole, håndklæder, strandservice, fitness center, parkering, shuttle bus og/eller forskellige aktiviteter. Resort Fee er meget almindeligt i USA, Mexico og Caribien. Club Card er almindelig i Europa, f.eks. Italien. Gebyret kan variere mellem 5-60 $/€/pr. nat, baseret på antallet af rejsene eller pr. værelse/lejlighed. I det omfang, vi har informationerne vises de på vores hjemmeside. Da gebyrerne varierer i løbet af året (høj/lav sæson) og indholdet ændres kan DTF travel ikke tage ansvar for, hvad der gælder for den enkelte bolig. 

Politik om beskyttelse af personlige oplysninger

Til behandling og beskyttelse af personlige oplysninger følger vi loven om personoplysninger (PuL) og de principper om god sædvane, som praktiseres på området.

Som besøgende på DTF travels websted bliver du bedt om at oplyse personlige data for at booke en rejse. Den type personoplysninger, som indsamles er normalt navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse og nogle tilfælde personnummer.

De oplysninger, vi indsamler bruges til følgende formål: At kunne tilbyde en sikker og nem anvendelse af vores websted. At kunne kommunikere via e-mail eller pr. post i forbindelse med tilbud og katalogfremsendelse.

For at kunne tilbyde et smidigt og let anvendeligt websted anvender vi cookies. En cookie er en lille datafil, som sendes til din webbrowser fra webserveren på det websted, du besøger, og som lagres på din computers harddisk. Hvis du ikke accepterer, at DTF travel lagrer cookies på din computer, skal du deaktivere cookies i din webbrowser. Det gøres via sikkerhedsindstillingerne. Du skal være opmærksom på, at blokering af cookies medfører, at booking af vores rejser ikke kan gennemføres korrekt. I det tilfælde henviser vi til vores telefon-booking på 7023 1410.

Vores websteder indeholder links til andre steder på internettet. Vi kan ikke påtage os ansvaret for personlige oplysninger på disse steder, men opfordrer besøgende til at undersøge den politik om personlige oplysninger, som gælder for det respektive websted.

Hvis du har spørgsmål omkring vores håndtering af personlige oplysninger, kan du sende en e-mail til kundecenter@dtf-travel.dk eller skrive til DTF travel, postbox 723, Færgehavnsvej 10, DK-9900 Frederikshavn. Du har ret til (en gang om året) at bede om de oplysninger, vi har om dig. Du kan altid kontakte os med ønsker om ændring, sletning eller spærring af dine personlige data. I så fald skal personnummer angives til sikker identifikation. Et klikbart link til at afbryde e-mail-fremsendelser følger altid med fremsendelsen.

DTF travel er ansvarlig for de personlige data, som indsamles. Vi sælger ikke personlige oplysninger videre til andre virksomheder. Derimod deler vi i nogle tilfælde oplysninger med leverandører og samarbejdspartnere i forbindelse med rejser.

Beskyttelsen af personlige oplysninger og personlig integritet har høj prioritet hos DTF travel. Vi beskytter nøje personlige oplysninger mod uberettiget adkomst, tab eller forvanskning.

DTF travel opdaterer løbende denne politik. Vi anbefaler derfor, at du regelmæssigt tjekker, om der er foretaget ændringer, inden du oplyser personlige data til os.